Ciabatta ca la mama ei acasa…

10 Aug

Ciabatta este cel mai popular si apreciat dintre tipurile de paine mediteraneene, provenind din Italia. O defineste cu siguranta crusta crocanta si aromata , pe cand miezul pufos de  o consistenta umeda o inobileaza. Este destul de greu de facut in casa, pentru ca procesul dureaza putin mai mult decat in cazul painii obisnuite,dar oficial ma declar multumita de ce a iesit…

Am incercat asadar Ciabatta cu masline si oregano, Ciabatta cu verdeturi si Ciabatta cu ceapa si cereale.

Va las acum cu reteta, si bineinteles, imaginile care spun mai mult de 1000 de cuvinte.

Spor!

  • 300 ml apa incalzita
  • 20 gr de dojdie proaspata
  • 500 gr faina
  • 1 lingurita de sare
  • 1 lingurta de zahar
  • 4 linguri ulei masline
  • 1 lingurita de dragoste (stiti cum spun italienii”L’amore vero ha sapore vero… “-“Iubirea adevarata da savoarea adevarata”)

Punem faina intr-un bol, facem un mic spatiu in centru in care vom turna apa calduta, in care am dizolvat inainte drojdia proaspata,  si trecem la framantat de zor cateva minutele bune pana obtinem un aluat dens, pe care il lasam acoperit la dospit, pana capata o textura cat mai aerata si pufoasa(minim 2 ore).
In momentul in care scoatem aluatul din bol, vom incorpora incetul cu incetul uleiul de masline.
Eu am procedat asa:am impartit aluatul in 3 parti egale pentru fiecare tip de Ciabatta.
Prima bucata am amestecat-o cu masline tocate marunt marunt presarate cu oregano(inainte de a adauga maslinele in aluat, le-am clatit de cateva ori pentru a scapa de excesul de sare si ulei care ar fi ingreunat painica noastra).Le-am rulat si le-am pus in tava pregatita cu hartie pentru copt.
Cea de-a doua bucata am amestecat-o cu bucatele mici mici aurii de ceapa rumenita in cativa stropi de ulei de masline, pe aceasta am amestecat-o si cu cateva cereale pisate,care au dat o textura crocanta minunata painicilor, ca sa nu mai vorbim si de culoarea delicioasa. La fel ca si pe celelalte le-am rulat si le-am adaugat in tava.
Ultima bucata a fost amestecata cu o sumedenie de verdeturi, busuioc proaspat pe care eu il cresc la geam in ghiveci, marar, cimbru, patrunjel, si cateva boabe de mustar, am mai adaugat si putin piper care a accentuat aromea de proaspat a verdeturilor. Au fost ulterior rulate si puse in tava.
Sa stiti ca in tava au mai stat putin painicile noastre la dospit, cam inca jumatate de ora in care s-au facut rotunjoare si moi, si apoi le-am lasat inca pe atat la foc mic in cuptor(preincalzit),pana au inceput sa capete acea culoare aramie.Cand au fost gata de odihna le-am mutat intr-un cosulet acoperit.
Nu am putut sa rezist si am facut si o Ciabatta mai maricica cu seminte si cereale integrale, impletita.
Gustul a fost…nemaipomenit!
Era sa uit sa vi-l prezint pe micul verde ce creste la mine in fereastra…Busuiocul de care va povesteam mai sus.
Bisous! Iscariotteh.
Mai multe detalii gasiti si pe
 http://iscariotteh.wordpress.com/2011/08/10/ciabatta-ca-la-mama-ei-acasa/ 

Leave a Reply

