Tiramisu Cake-reteta

31 Aug

 Tiramisu este un delicios desert traditional italian ce ara la baza piscoturi, Mascarpone si cafea.
Din multitudinea de retete care circula in toata lumea nu toate pot fi numite cu succes retete originale, putine avand in compozitia lor ingrediente secrete folosite in bucataria italiana.

Sa trecem deci la treaba…vom folosi pentru: 

 BLAT :

  • 300 gr. unt la temp. camerei
  • 270 gr. faina
  • 2 lingurite praf de copt
  • 300 gr. zahar
  • 6 oua
  • 4 linguri cacao
  • 2 linguri ness dizolvate in 1 lingura apa fiarta
  • Un pachet de piscoturi(in general au alte 3 pachete mai mici in interior)

       CREMA :   

  • 5 galbenusuri
  • 4 albusuri
  • 200 gr. zahar pudra
  • 500 gr. mascarpone
  • esenta vanilie
  • cacao + cioco pt. ornat
  • optional 2 linguri coniac

Blatul : Amestecam faina cu cacao si praf de copt. Amestecam galbenusurile cu zahar pana se albesc iar zaharul se topeste. Peste galbenusuri adaug untul, cafeaua instant dizolvata si omogenizam. Batem albusurile spuma. In amestecul de galbensuri adaug alternand,1 lingura faina, 1 lingura albus. Incorporam totul bine si apoi punem intr-o tava mai mare daca vrem un strat de blat mai maricel si intins, sau in caz contrar impartim compozitia in 2 si coacem de 2 ori. La foc mediu cca 45-55 minute, pana se coace si pe interior bine bine.

Eu am copt intr-o tava patrata mai joasa. Dupa ce s-a racit am insiropat blatul cu 200 ml. de cafea cu lapte si vanilie.

CREMA : Batem galbenusurile cu zaharul pana se albesc si isi maresc volumul(macar dublu). Adaugam mascarpone rece ( se gaseste in cutiute in marea majoritate a hypermarketurilor), amestecam incet pentru a incorpora usor, adaugam esenta de vanilie si albusurile batute spuma.

 

 
Asamblare : folosim blatul insiropat cu lapte si cafea,iar de aceasta data eu am mai adaugat si un strat de piscoturi insiropate in acelasi mod, ca sa pastram putin din reteta originala, între acestea am pus o parte din crema de mascarpone, iar cu restul am acoperit tortul peste care am presarat in cele din urma cacao si putina cafea instant.

Inainte de servire se lasa la frigider cateva ore.

Leave a Reply

